Bel mij op 06 43 44 0735

Portfolio

Ronald Appeldoorn

T-Mobile is de challenger in een overvolle telecom-markt

en dat maakt nadenken over branding en communicatie juist zo interessant.

Het werk bij T-Mobile is wat minder gefocust op verfijnd design. Het gaat meer om hoe we via design zo effectief mogelijk communiceren over onze proposities. Het draait minder om bouwen aan een overkoepelend merk, het gaat om het ontwikkelen van sales campagnes die de filosofie van het merk T-Mobile weergeven en overtuigingskracht naar klanten toe.

Maar dat betekend niet dat het er niet mooi uit hoeft te zien.

Re-branding van de Human Resource afdeling
De afdeling HR van T-Mobile had eigenlijk nooit echt een eigen gezicht. Terwijl ze daar, door bijvoorbeeld reorganisaties, juist wel een grote behoefte aan hadden.

De afdeling HR van T-Mobile had eigenlijk nooit echt een eigen gezicht. Terwijl ze daar, door bijvoorbeeld reorganisaties, juist wel een grote behoefte aan hadden.

 

Of het nu gaat om recruitment, communicatie over bonussen, ziekmeldingen of pensioenopbouw. Als er vanuit het bedrijf met de medewerker wordt gecommuniceerd gaat dit bijna altijd via de HR-afdeling. Daarom is de studio gevraagd om hier een heldere eigen identiteit voor te ontwikkelen die duidelijk het gedachtegoed van T-Mobile en Human Resource weergeeft en eenvoudig voor iedereen in het bedrijf te herkennen en te gebruiken is.

 

Om een breed draagvlak te creëren voor de huisstijl, heb ik een uitgebreide interactieve styleguide gemaakt, inclusief templates. Hiermee kan zowel een designer als een HR medewerker eenvoudig aan de slag.

 

De mens staat hierin centraal. Om de focus op de mens te leggen, kiezen we voor zwart/wit fotografie met een korte scherpte diepte. De portretten zijn in een casual setting geschoten, vaak buiten en laten mensen zien zoals ze zijn buiten hun kantoor omgeving. In de typografie kiezen we bewust voor een dunnere letter en werken we bewust niet met veel hoofdletters om te voorkomen dat we typografisch aan het "schreeuwen" zijn.

 

Mockup recruitement website

T-Mobile USWA branding
T-Mobile was hoofdsponsor van de Urban Sports Week Amsterdam in 2016 en 2017

De Urban Sport Week Amsterdam (USWA) is een outdoor urban sportevenement in Amsterdam. T-Mobile was in 2016 en 2017 een van de hoofdsponsors en konden we voor een heleboel verschillende objecten de branding verzorgen. De vormgeving van de branding slaat een bruggetje tussen de urban-sports en de unlimited propositie van T-Mobile. Hieronder een impressie van de branding, ik heb deze samengesteld uit het beeldmateriaal van USWA.

Naast de sponsoring en branding van de objecten op het terrein heeft T-Mobile hier natuurlijk ook ook sales component aangekoppeld. Dit werd onder andere gecommuniceerd via verschillende sociale-mediakanalen. Hiervoor heb ik bijvoorbeeld een facebook-canvas ontworpen die aansloot op de branding op het terrein zelf.

T-Mobile diversen
Een beknopt overzicht van middelen die ik voor T-Mobile heb ontworpen.

T-Mobile Zakelijk - Stappenplan implementatie

Nieuwe zakelijke klanten komen in een implementatie proces. Om klanten een beter inzicht te geven in dat proces, heb ik een serie Electronic Direct Mails ontworpen en gebouwd (HTML). Hiermee kunnen de implementatie managers op een eenduidige manier met hun klanten communiceren en kan de klant eenvoudig zien waar ze nu staan, welke stappen er nog komen en wat voor tijdlijnen hierbij horen.

Nieuwe vormgeving EDM's en OFT's

T-Mobile communiceert voornamelijk via email. Zowel intern naar medewerkers als extern naar prospecten en bestaande klanten. Hierdoor is er regelmatig behoefte aan het opfrissen en aanpassen de email design.

Sales Campagnes

T-Mobile heeft meerdere malen per jaar sales-campagnes. Hier worden naast tv-commercials ook print uitingen als Abri’s en folders voor ingezet. Op basis van de commercial ontwikkelen wij (de studio) de Out-of-Home campagne. Dat betekend het maken van abri’s en huis aan huis folders die conceptueel aansluiten bij de commercial en waarmee de proposities het grote publiek moeten bereiken.

 

Verschillende Animatie projecten
Bij T-Mobile kon ik naast mijn "normale" design werk ook mijn liefde en kennis van animatie/motion design in te zetten voor de studio.

Er is in toenemende mate behoefte aan rijke media content. Zowel voor op social media als in bijvoorbeeld, Point of Sales materiaal, narrow-casting, corporate presentaties en andere interne communicatie. Hiervoor heb ik veel mooie en uitdagende opdrachten kunnen doen bij T-Mobile. Hieronder een klein overzicht.

 

Introductie van Townhall meeting

Ieder kwartaal houdt de CEO van T-Mobile een townhall presentatie voor het hele bedrijf waarin de resultaten en targets worden besproken en de strategie en plannen voor de toekomst worden uitgelegd. Deze presentaties worden door ons gemaakt op de studio en vaak wordt hier ook een thema aan gehangen. Bijvoorbeeld "revolutie" of "snelheid". Dit is de introductie/motivatie video voor de townhall met het thema racing/here we come!

 

Retail kickoff meeting

Deze animatie was onderdeel van een presentatie tijden de retail-kickoff meeting in het Louwman (auto) museum. De spreker wou een animatie die de ontwikkeling en transformatie van zijn afdeling uitbeeld. Van oud naar nieuw, van degelijk naar exceptioneel...

 

Intro Retail highlights 2017

De Retail highlights presentatie is een terugblik op de successen van het afgelopen jaar in retail segment (shops). Als onderdeel van een moodboard voor deze presentatie heb ik deze glitch animatie gemaakt die als stijl voor de rest van de presentatie is gebruikt.

 

Townhall introductie Q1 2017

Een introductie/motivatie clip met het thema "revolutie!" naar aanleiding van de live-gang van de "unlimited data, bellen, alles" propositie. Omdat T-Mobile zichzelf graag ziet als challenger/rebel in een vastzittende markt was het verzoek om het een beetje een punk sfeertje mee te geven.

Website gemaakt door Ronald Appeldoorn

Mockup recruitement website
Mockup recruitement website